Sbírka_úloh_z_jazyka_C Celková_koncepce_programu [UP Logo] Katedra informatiky Univerzity Palackého v_Olomouci
ASCII Art Téma: Celková koncepce programu Procvičované učivo: celková koncepce programu, dynamická práce s pamětí, funkce Napište v jazyku C jednoduchou knihovnu funkcí pro vykreslování obrázků pomocí znaků (tzv. ASCII art). Knihovna by měla mít tyto vlastnosti:
bude obsahovat jednotlivé znaky.
změně daného plátna (struktura canvas).
nebudou při zobrazení plátna vykreslovat. Jinými slovy, při pokusu o
kreslení mimo plátno nedojde k vyjímce při běhu programu.
* Knihovna by měla být samostatným modulem, bude tedy tvořena jedním
zdrojovým a jedním hlavičkovým souborem.
V knihovně vytvořte strukturovaný datový typ canvas a dále definujte tyto funkce: /* vytvori platno */ canvas *canvas_create(int x, int y);
/* nastavi dany bod na zadanou hodnotu */ void canvas_set_point(canvas *c, int x, int y, char character);
/* vrati znak daneho bodu */ int canvas_get_point(canvas *c, int x, int y);
/* nakresli obdelnik */ void canvas_draw_rect(canvas *c, int x, int y, int width, int height, char ch);
/* vycisti platno */ void canvas_clear(canvas *c);
/* vykresli obsah platna na standardni vystup */ void canvas_print(canvas *c);
/* vykresli obsah platna do souboru */ void canvas_output(canvas *c, FILE *f); Jednotlivé funkce ve vytvořené knihovně poté otestujte z modulu hlavní funkce. Příklad výstupu:
xxxxxxx x x x *********** x * x * x * x * x * x * x *********** x x x x xxxxxxx
Příklad výstupu:
Povolené knihovny: stdio.h, stdlib.h
[Creative_Commons_License] Sbírka_úloh_z_jazyka_C. © Katedra_informatiky Univerzity_Palackého_v_Olomouci, 2009. Projekt byl vytvořen za podpory grantu FRVŠ 2061/2009/G1.